Loading...

خدمات مالی و مالیاتی

مشاوره مالی و مالیاتی در مازندران

 یکی دیگر از خدمات شرکت حسابداری و حسابرسی مبتکران نیک حساب در مازندران، ارائه ی مشاوره مالی و مالیاتی به متقاضیان محترم می­باشد و اگر تمایل به استفاده از این مشاوره را دارید، فقط کافی است که از طریق شماره های موجود در این سایت با ما تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. از آنجایی که اهمیت و ضرورت رسیدگی به وضعیت مالی کسب و کارهای مختلف بسیار واضح و روشن است و ایجاد نظم و انضباط مالی در هر شغل خصوصی یا دولتی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و از سوی دیگر پرداخت مالیات نیز یکی از مهم ترین دغدغه های اشخاص حقیقي و حقوقی ای است که به صورت قانونی در کشور ایران مشغول به فعالیت هستند، کارشناسان مالی مبتکران نیک حساب برای ارائه­ی اطلاعات و راهنمایی­های لازم در کنار شما خواهند بود. از جمله فوایدی که بهره مندی از این مشاوره مالی و مالیاتی برای صاحبان محترم مشاغل خواهد داشت، می­توانیم به این نکته اشاره داشته باشیم که در دنیای پر رقابت امروز به هر میزانی که شما از اطلاعات کامل تر و صحیح تر برخوردار باشید، می توانید با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت بپردازید و در امور مختلف مربوط به کسب و کار خود، با درایت و دقت بیشتری عمل کنید.مشاوره مالی و مالیاتی به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات صحیح و قابل اعتماد را از کسانی که در این حوزه دارای تجربه، سابقه و دانش کافی هستند، دریافت کنید و مورد استفاده قرار بدهید.

فواید استفاده از مشاوره مالی و مالیاتی:

همانطور که گفتیم مهم­ترین مزایای استفاده از این مشاوره، افزایش آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرين قواني نمالياتي و بخشنامه­هاي سازمان امور مالياتي و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان می­باشد. آگاهی از قوانینی که در این زمینه وجود دارند باعث می­شود تا بتوان فعالیت قانونی را به گونه­ای ادامه داد که متضرر نشد؛ زیرا معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه می باشد. به این نکته توجه داشته باشید که شرکت مبتکران نیک حساب برای هر کسب و کاری با توجه به ویژگی ها، نیازمندی ها و شرایط مختص آن برنامه ی دقیق مالیاتی را ارائه می دهد؛ چون این امر بسیار حساس و تخصصی است. لازم به ذکر است که ارائه ی مشاوره مالی و مالیاتی توسط شرکت ما به شیوه های مختلف نیز امکان پذیر خواهد بود. خواهشمندیم صاحبان کسب و کار و کارفرمایان محترم به این نکته نیز توجه داشته باشند که تنها آگاهی از موارد مرتبط با مالیات کافی نیست؛ بلکه آنان موظف به اجرای دقیق و به موقع تکالیف قانونی هستند تا جریمه ای به آن ها تعلق نگیرد و بتوانند همچنان به فعالیت رسمی خود ادامه بدهند. کارشناسان ما در مشاوره مالی و مالیاتی با سنجش وضعیت فعلی و عملکرد کسب وکار شما بهترین و مناسب­ترین برنامه­ریزی را برایتان در نظر خواهند گرفت تا مطابق با آن بتوانید در موعد مقرر و مشخص شده به انجام تکالیف مربوط به( مالیات، بیمه، ارزش افزوده و ... ) بپردازید و علت­ها و زمینه های بسیاری از مشکلات احتمالی را که ممکن است در ارتباط با موارد مطرح شده به وجود آیند، برطرف سازید.

در مشاوره مالی و مالیاتی چه اطلاعاتی به شما ارائه می شود؟

  • سیستم مدیریت مالی فعلی کسب و کار شما به صورت دقیق مورد بررسی قرار می گیرد و سعی خواهد شد تا نقاط ضعف و قوت آن به طور دقیق شناسایی و ارزیابی شود.
  • پیشنهاداتی برای بهبود این سیستم توسط کارشناسانشرکت حسابداری و حسابرسی مبتکران نیک حساب بیان می گردد.
  • از آنجایی کهپرداخت مالیات یک وظیفه­ی قانونی است و البته برای اینکه کسب و کار شما مشمول جریمه­های مالیاتی نگردد، در جلسات مشاوره مالی و مالیاتی تمامی نکات مرتبط با پرداخت مالیات که لازم است شما از آن مطلع باشید و آنها را رعایت نمایید، برایتان شرح داده خواهد شد.
  • اطلاعات لازم در خصوص معافیت های مالیاتی، مالیات شعبات شرکت های خارجی در ایران، گزارشات مالیاتی و ... ارائه خواهد شد.
  • صورت های مالی لازم جهت ارائه به سازمان های دولتی مثل بانک ها و دیگر مراکز بررسی، ویرایش و تنظیم می گردد.
  • رسیدگی به پرونده های مالیاتی کارفرمایان یکی دیگر از کارهایی است که در حوزه یخدمات مشاوره مالی و مالیاتی شرکت مبتکران نیک حساب قرار می گیرد.
  • تنظیم اظهارنامه های مالیاتی و ارزش افزوده، اخذ کد اقتصادی، تحریر و نگارش دفاتر قانونی مرتبط با کسب و کار کارفرما مطابق با آئین نامه های موجود و پلمپ دفاتر قانونی قبل از شروع سال مالی از دیگر خدمات ما می­باشد.

خدمات تخصصی در زمینه مالیات و مشاوره مالیاتی به هموطنان گرامی در بابل و  سایر شهرهای استان مازندران می­باشد .

آموزش های مالیاتی :

  • آموزش نحوه محاسبه صحیح انواع مالیات بردرآمد:

شرکتها . مشاغل . نقل و انتقال املاک. سرقفلی . اجاره املاک . پیمانکاری . ارث . خودرو .

ارزش افزوده . گزارشات فصلی . لایحه نویسی در دفاعیات مالیاتی .

  • آموزش نحوه صحیح محاسبه جرائم مالیاتی و راهکارهای قانونی کسر و بخشودگی جرائم .
  • آموزش و اجرای قوانین کاربردی مربوط به گزارشات فصلی موضوع ماده 169 مکرر.
  • آموزش و اجرایقوانین کاربردی مربوط به ارزش افزوده .

خدمات مالياتی:

ارائه بهترین مشاوره مالیاتی در زمینه راهكارها و معافیت های مالیاتی- تحریر دفاتر قانونی-تهیه و تنظیم اظهارنامه عملكرد دفاع مالیاتی در اداره دارایی

در كشور ما،مدیران واحدهای تجاری علاوه بر صرف هزینه های بالا برای پاسخگویی به قوانین وضع شده با عدم آگاهی مناسب از آن موجبات ضرر و زیان خود را فراهم نموده، عقیده ما بر این است : كسب و كار موفق با حساب و كتاب مرتب. واحد مالیاتی شركت حسابداری مبتکران نیک حساب با نیروهای متخصص و مجرب و آشنا به قوانین مالیاتی مشغول به ارائه خدمات به شرح زیر می­باشد:

شرکت حسابداری مبتکران نیک حساب مفتخر است با شش سال سابقه درخشان و فعاليت مستمر و گسترده در سطح استان مازندران و با داشتن امکانات وسيع و کارشناسان متخصص، اطلاعات وسيع و مهمی را در زمينه انجام امور مالی و خدمات مالياتی در اختيار شما قرار دهد . با توجه به روند قانونگرائي و استحکام قانونمندي در جمهوری اسلامی ما معتقديم امروز بايد هر شخص حقیقی و حقوقی ، يک مشاور در زمينه انجام امور ثبتی ، مالی و مالیاتی داشته باشد . چون اکثر مشکلات و مسائل پيش آمده در ادارات دارائی و ثبت و ساير ادارات محترم از بی اطلاعی مؤدی بوجود می آيد لذا ما با فراهم آوردن  امکانات وسيع و جمع آوری متخصصانی که تجربیات کافی در امور مالیاتی، ثبت شرکت، تشکیل پرونده مالیاتی و... را دارند مفتخريم که سرويس ويژه و تخصصی به مراکز محترم داده و به اطلاع شما دوستان برسانيم که فعاليت ما حاکی از اين بوده که مشتريان محترمی که با ما گام به گام پيش رفته­اند دچار مشکلات کمتري نسبت به سايرين بوده اند در زمينه قيمت سرويس های داده شده استعلام شما و قياس قيمت ما با ساير همکاران محترم کافی است. ما مدعي بزرگترين و پرامکانات ترين دفاتر در زمينه فوق هستيم و آرزو می کنيم که روزی کوچکترين واحد از بزرگترين ها باشيم مشاورين متخصص با يک تماس شما در محل کار شما حضور پیدا خواهند کرد و سرويسی فوق تصورتان به شما ارائه خواهند داد.که در ادامه به بیان چند مورد آن اشاره می­کنیم: 

  • تحریردفاتر قانونی و جلوگیری از رد دفاتر و راههای پیشگیری از آن .
  •   نحوه صحیح نوشتن اظهار نامه مالیاتی بگونه ای که علیه خود مودی قابل استفاده نباشد .
  •   حقوق مودی مالیاتی و تکالیف کارکنان ادارات مالیاتی در قبال ارباب رجوع و مودیان و راههای احقاق این حقوق قانونی و پایه ای .
  • آموزش آئین نامه دادرسی مالیاتی و مراحل اجرایی آن و .....
  • انجام امور مالیاتی در خصوص انواع مالیات به شرح زیر:

1- مالیات املاک و مستغلات (مالیات اجاره - نقل و انتقال - بساز و بفروشی ) .

2- مالیات مغازه  ( مالیات سرقفلی - مالیات اجاره - مالیات نقل و انتقال ) .

3- مالیات بر ارث .

4- مالیات حقوق .

5- مالیات   اشخاص حقوقی ( شرکتها ) .

6- مالیات   اشخاص حقیقی  ( مشاغل ) .

  • صاحبان مشاغل موضوع گروه 1
  • صاحبان مشاغل موضوع گروه 2 
  • صاحبان مشاغل موضوع گروه 3 

7 - مالیات  بر درآمد اتفاقی .

8 مالیات بر انحلال شرکت ( مأخذ محاسبه و اظهارنامه مربوط به آن) .

  • تسلیم اظهار نامه های مالیاتی مربوط به هرفصل در مهلت قانونی.
  • معافیت سالیانه و شرایط بهره مندی از آن .
  • انواع معافیت های مالیاتی و شرایط شمول آنها .
  • ارائه مشاوره رایگان در پاسخ به سوالات تلفنی هموطنان .
  • معرفی کارشناسان خبرهمعتبر به متقاضیان انجام قراردادهای خصوصی در زمینه مالیات .
  • راهنمایی در نحوه انجام امور اداری مربوط به ادارات امور مالیاتی کشور .
  • راهنمایی در حل مشکلات قانونی .
  • راهنمایی در نگارش و تنظیم لایحه دفاعی برای هیئت­های حل اختلاف مالیاتی)بدوی تجدیدنظر).
  • راهنمایی در نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی .
  • راهنمایی در نحوه تنظیم فهرست خرید و فروش های فصلی .
  • برگذاری دوره های آموزشی فشرده برای حسابداران بخش خصوصی .

مواد کاربردی:

  • نرخ ماده 131 ق.م.م
  • نرخ محاسبه مالیات شرکتها
  • نرخ محاسبه مالیات برارث
  • نرخ محاسبه مالیات املاک واجاره بها
  • نرخ محاسبه مالیات سرقفلی (حق واگذاری) وشرایط شمول آن
  • نرخ محاسبه  مالیات نقل وانتقال سهام
  • هزینه های قابل قبول و ارتباط آن با استعلامات اداری- مالی
  • آیین نامه تحریر دفاتر قانونی

 مقررات عمومی :

  1. اضافه پرداختی ها و راهکارهای استرداد مالیات پرداخت شده
  2. مرور زمان
  3. تکالیف حسابدار و جرائم عدم انجام آنها در مهلت قانونی
  4. حقوق مودی(ارباب رجوع) و وظایف کارکنان مالیاتی
  5. علت محرومیت از تمام معافیتها وشرایط شمول آن
  6. مراحل رسیدگی مالیاتی و حدود اختیارات هر مرحله
  7. مهلت های قانونی در بخش مالیات:

1-7.    مهلت قانونی رسیدگی به پرونده مالیاتی و ابلاغ آن

2-7. مهلت قانونی اعتراض به برگ تشخیص مالیات

3-7.  مهلت قانونی توافق با اداره امور مالیاتی

4-7.  مهلت قانونی اعتراض به رأی هیئت حل اختلاف بدوی

5-7.   مهلت قانونی اعتراض به رأی هیئت حل اختلاف تجدید نظر

بر اساس قوانین مالیات های مستقیم ایران، بی شک آگاهی مودیان از قانون مالیات های مستقیم کمک شایانی به آنان درعمل به وظایف قانونی و بهره مندی از تسهیلاتی که قانون برای مودیان در نظر گرفته می­نماید. مضاف بر اینکه عدم انجام تکالیف فوق موجب تعلق جرایم و محرومیت از معافیت­های مالیاتی نیز می­گردد.

از این رو در این بخش به اهم وظایف مودیان مشمول مالیات­های مستقیم ( مالیات تکلیفی ) با ذکر نکات حائز اهمیت برای تسریع در روند انجام امور مالیاتی مودیان گرامی را خواهیم پرداخت.

خلاصه ای از مواد مرتبط در قانون مالياتهای مستقيم:

  • بر اساس ماده 237 قانون ماليات هاي مستقيم برگ تشخيص ماليات بايد براساس ماخذ صحيح و متكي به دلايل و اطلاعات كافي و به نحوي تنظيم گردد كه كليه فعاليتهاي مربوط و درآمدهاي حاصل از آن به طور صريح در آن قيد و براي مؤدي روشن باشد.بر طبق اين ماده امضاءكنندگان برگ تشخيص ماليات ( ماموران امور مالياتي ) مكلفند در صورت استعلام مؤدي از نحوه تشخيص ماليات ، جزئيات گزارشي را كه مبناي صدور برگ تشخيص قرار گرفته است به مؤدي اعلام نمايند و هرگونه توضيحي را كه مؤدي در اين خصوص بخواهد به او بدهند.
  • براساس ماده 238 در مواردي كه برگ تشخيص ماليات صادر و به مؤدي ابلاغ مي شود ، چنانچه مؤدي نسبت به آن معترض باشد . مي تواند ظرف (سی)30 روز از تاريخ ابلاغ به اداره امور مالياتي مراجعه و با ارائه دلايل و اسناد و مدارك ، كتبا تقاضاي رسيدگي مجدد نمايد. اگر مسئول مربوطه در اداره امور مالياتي دلايل و اسناد و مدارك ابرازي مؤدي را براي رد برگ تشخيص يا تعديل درآمد ، مؤثر تشخيص ندهد بايد مراتب را مستدلا در ظهر برگ تشخيص منعكس و پرونده مالیاتی را براي رسيدگي به هيات حل اختلاف ارجاع نمايد.
  • بر اساس ماده 239 در صورتي كه مؤدي ظرف سي روز از تاريخ ابلاغ برگ تشخيص ماليات ، قبولي خود را نسبت به آن كتبا اعلام كند يا ماليات مورد مطالبه را به ماخذ برگ تشخيص پرداخت و يا ترتيب پرداخت آن را بدهد در اين صورت پرونده امر از لحاظ ميزان درآمد مشمول ماليات مختومه تلقي مي گردد و در مواردي كه مؤدي ظرف 30 روز كتبا اعتراض ننمايد، درآمد تعيين شده در برگ تشخيص ماليات قطعي است.
  • بر اساس ماده 244مرجع رسيدگي به كليه اختلاف هاي مالياتي جز در مواردي كه ضمن مقررات اين قانون ، مرجع ديگري پيش بيني شده هيات حل اختلاف مالياتي است .هر هيات حل اختلاف مالياتي از سه نفر به شرح زيرتشكيل خواهد شد :
  1. يك نفر نماينده سازمان امور مالياتي كشور
  2. يك نفر قاضي اعم از شاغل يا بازنشسته
  3. يك نفر نماينده از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يا اتاق تعاون يا جامعه حسابداران رسمي يا مجامع حرفه اي يا تشكل هاي صنفي يا شوراي اسلامي شهر به انتخاب مؤدي.
  • در صورتي كه مؤدي در زمان انجام امور مالیاتی همزمان با تسليم اعتراض به برگ تشخيص در مهلت قانوني ، انتخاب خود را اعلام ننمايد سازمان امور مالياتي با توجه به نوع فعاليت مؤدي از بين نمايندگان مزبور يكي را انتخاب خواهد كرد.
  • تبصره 1 - جلسات هيات هاي حل اختلاف مالياتي با حضور سه نفر رسمي است و راي هيات هاي مزبور با اكثريت آرا قطعي و لازم الاجرا است .
  • براساس ماده 246 وقت رسيدگي هيات هاي حل اختلاف امور مالياتي در مورد هر پرونده ، جهت حضور مؤدي يا نماينده مؤدي جهت انجام امور مالیاتی و نيز اعزام نماينده اداره امور مالياتي بايد به آنها ابلاغ گردد . فاصله ابلاغ و روز تشكيل جلسه هيات نبايد كمتر از 10 روز باشد مگر به درخواست مؤدي و موافقت واحد مربوطه  .
  • تبصره 2- عدم حضور مؤدي يا نماينده مؤدي و نيز نماينده اداره امور مالياتي مربوط، مانع از رسيدگي هيات و صدور راي نخواهد بود.
  • براساس ماده 247 آراء هيات هاي حل اختلاف مالياتي بدوي ، قطعي و لازم الاجرا است . مگر اينكه ظرف مدت 20 روز از تاريخ ابلاغ، راي مورد اعتراض كتبي مؤدي يا ماموران مالياتي قرار گيرد كه در اين صورت پرونده جهت رسيدگي به هيات هاي حل اختلاف امور مالياتي تجديد نظر احاله خواهد شد .
  • تبصره 1 - مؤدي مالياتي مكلف است مقدار ماليات مورد قبول را پرداخت و نسبت به مازاد بر آن اعتراض خود را در مدت مقرر تسليم كند.
  • تبصره 2 - نمايندگان عضو هيات هاي حل اختلاف مالياتي نبايد قبلا نسبت به موضوع مطروحه اظهارنظر داشته و راي داده باشند.
  • تبصره 3 - در صورتي كه رای صادره هيات بدوی از سوی يكی از طرفين مورد اعتراض تجديد نظر خواهي قرار گرفته باشد در مرحله تجديد نظر فوق به ادعای همان طرف رسيدگی و رای صادر خواهد شد.
  • تبصره 4 - آراء قطعی هيات های حل اختلاف مالياتی به استثنای مواردی كه رای هيات حل اختلاف مالياتی بدوی با عدم اعتراض مؤدی يا مامور مالياتی مزبور قطعيت می يابد برابر ماده 251 قانون مالياتهای مستقيم قابل شكايت و رسيدگی در شورای عالی مالياتی خواهد بود.

خلاصه ای از نكات مهم در دستورالعمل دادرسی مالياتی:

  1. برگ مطالبه مالياتهای تكليفي همانند برگ تشخيص ماليات از تاريخ ابلاغ به مدت 30 روز قابل اعتراض مي باشد.
  2. در صورتي كه برگ تشخيص ماليات يا برگ مطالبه مالياتهاي تكليفي به دليل عدم حضور مؤدي در نشاني قانوني يا استنكاف از دريافت آن و يا به هر دليلي به صورت قانوني ابلاغ شده باشد ، واحد مالياتي مربوطه مكلف است نسبت به ارسال پرونده به دبيرخانه هيات ها (حداكثر ظرف 30 روز از مهلت يك هفته ، پس از گذشت تاريخ ابلاغ مزبور) اقدام نمايد.
  3. فرم اعتراض بايد توسط مؤدی يا وكيل يا نماينده قانوني وي تنظيم گرديده و در قبال اخذ رسيد به اداره امور مالياتی و يا دبيرخانه هيات های مربوط تسليم شود . اداره امور مالياتی يا دبيرخانه هيات ها مكلفند اعتراض مؤدی را دفتر مربوط ثبت و رسيد ارائه نمايند.
  4. اشخاص مجاز به حضور در هيات های حل اختلاف مالياتی عبارتند از :

 - شخص مؤدی ( در مورد اشخاص حقوقی صاحبان امضای مجاز با ارائه تصوير آخرين روزنامه رسمی)

-  وكيل مؤدی با ارائه وكالت نامه رسمی

 - وراث

 - كارمند حقوق بگير اشخاص حقوقی با همراه داشتن معرفی نامه از شخص حقوقی با تائيد واحد مالياتی مربوطه

  1. هرگاه مؤدی طی درخواست كتبي و جداگانه برابر فرم مربوطه تقاضای رسيدگی خارج از نوبت بنمايد با موافقت مسئول امور هيات های حل اختلاف مالياتی ، رسيدگي خارج از نوبت توسط هيات حل اختلاف مالياتی صورت خواهد پذيرفت.
  2. تعويق زمان جلسه رسيدگي هيات ، بنا به درخواست كتبی مؤدی برابر فرم مربوطه و با تسليم مدارك و دلايل موجه ، پس از بررسی مسئول دبيرخانه هيات های حل اختلاف مالياتی فقط برای يك بار مجاز خواهد بود.

(در موارد استثنا تمديد مهلت رسيدگی منوط به موافقت مديركل خواهد بود.)

  1. هرگاه به دليل نقص در رسيدگی يا لزوم بررسی اسناد و مدارك نزد اشخاص ثالث يا كثرت اسناد و مدارك ارائه شده ، هيات حل اختلاف مالياتی قرار كارشناسی صادر نمايد ، مجری يا مجريان قرار مكلفند حداكثر ظرف مدت يك ماه نسبت به رسيدگي به پرونده مزبور و اجراي كامل موارد مورد درخواست هيات اقدام و مراتب را جهت اتخاذ تصميم نهائي گزارش نمايد.

چنانچه اجراي قرار مذكور ظرف مهلت تعيين شده امكان پذير نباشد موضوع توسط مجری قرار به دبيرخانه هيات ها منعكس و اين مدت حداكثر تا 2 ماه توسط هيات قابل تمديد می باشد.

8 .  در صورت درخواست كتبي مؤدی يا وكيل يا نماينده قانونی وی ، اداره امور مالياتی يا هيات حل اختلاف مالياتی موظف است رونوشت جزئيات گزارش را كه مبناي صدور برگ تشخيص قرارگرفته و همچنين گزارش اجرای قرار را به وي اعلام نموده و هرگونه توضيحی را كه در اين خصوص بخواهد به او بدهند.

يك توصيه مهم به مؤديان مالياتی

مؤدی بايستی حتما در متن نامه اعتراض به برگ تشخيص ماليات، نماينده خود را انتخاب كند در غیر این صورت در روز تشكيل هيات حق انتخاب نماينده نخواهد داشت و سازمان امور مالياتي به انتخاب خود يك نفر را بعنوان نماينده وي جهت انجام امور مالیتی انتخاب خواهد كرد.

منظور از نماينده در ماده 244 قانون مالياتهای مستقيم ، شخص حقيقي و يا يك فرد مشخص نمی باشد بلكه منظور نماينده مجامع حرفه ای يا تشكل های صنفی يا اتاق بازرگانی يا جامعه حسابداران رسمی و . . . مي باشد .